{مبارزان طلایی}

{مبارزان طلایی}

.....مبارزان مشهد{سیدی}........
{مبارزان طلایی}

{مبارزان طلایی}

.....مبارزان مشهد{سیدی}........

بیوگرافی قهرمان جهان اندی هوگ

اندی هوگ Andy Hug

 

اندریاس هوگ (Andreas Hug) متولد سال (September 7, 1964) در شهر (Zurich Switzerland) زوریخ سویس بود. پدرش آرتور (Arthur) عضو لژیون خارجی بود که در کشور تایلند فوت نمود بدون اینکه هرگز پسرش اندریاس را ببیند، اندی به همراه برادرش چارلی و خواهرش فابیین در کنار مادرش مادلین هوگ بومان (Madelaine Hug-Baumann) زندگی می کرد و تحت سرپرستی خانواده پدر بزرگش (Herrmann Baumann) در شهر (Wohlen) رشد کرد.

اندی کوچک در کنار مادرش

اندی کوچک در کنار خواهر و برادر بزرگترش

آنها زندگی ساده اما شادی داشتندتا زمانی که پدر بزرگ اندی در دورانی که هنوز اندی مدرسه را تمام نکرده بود فوت کرد و این تجربه ای غم انگیز برای اندی کوچک بود. اندی در 6 سالگی فوتبال و در 12 سالگی کاراته را آغاز کرد و سپس به عنوان عضو تیم ملی زیر 16 سال کاراته سویس انتخاب شد. اندی از نوابغ و استعدادهای درخشان هنر رزمی جهان بود که با توانائی های فوق العاده خود توانست در کیوکوشین کاراته ( Kyokushinkarateka) که سبک اصلی او بود به افتخارات جهانی کم نظیری دست یابد و همچنین نبوغ ذاتی او موجب شده تا در سبک های سیدوکان کاراته (Seidokan Karate ) و کیک بوکسینگ (kickboxeing) نیز در مسابقات جهانی شرکت کرده و با قهرمانان نامدار این رشته ها مبارزه کرده و رکوردهای جالبی از خود بجای بگذارد.

اندی در سن 14 سالگی و در مسابقات بین المللی سویس (جام اویاما) برنده و در سال 1977 به عنوان نماینده مدرسه کاراته (Wohlen) در مسابقات بین المللی قهرمانی انتخاب شد. اولین رکورد بین المللی ثبت شده اندی مربوط به مسابقات کیوکوشین کاراته سال 1981 میباشد، 2 سال بعد او موفق به کسب مکان نخست مسابقات اروپا در کشور مجارستان شد. در دومین دوره مسابقات جهانی و برای اولین بار در تاریخ مسابقات کیوکوشین کاراته یک غیر ژاپنی به مرحله فینال این مسابقات رسید که متاسفانه علیرغم شایستگی با امتیازی بحث انگیز مغلوب حریف ژاپنی خود گردید.

(مراسم اهدا جوایز با حضور بنیانگذار جهانی سبک استاد اویاما)
علیرغم این شکست اندی به مبارزات خود در ژاپن با پشتکار ادامه داد و پیروزی های پی در پی سبب معروفیت بسیار زیاد او در ژاپن گردید. او در سال 1993 با همسرش (Ilona) ازدواج کرد و از او صاحب فرزند پسری به نام (Seya) شد، او در همین زمان سبک مبارزه خود را از کیوکوشین کاراته به سی دو کای کاراته تغییر داد و با استعدادی عجیب خود را از سطح یک آماتور در این سبک به یک حرفه ای ارتقاء داده و به یک ستاره معروف در ژاپن تبدیل شد، او با استعداد بی نظیر خود نوعی ضربه پا موسوم به ضربه لگد تبر (axe kick) یا چکشی را ابداع نمود.

استعداد عجیب اندی او را به سوی سبک K1 (کیک بوکسینگ) سوق داده و پس از تلاش فراوان در سال 1996 به مقام قهرمانی جهان در پیکارهای (K-1 Grand Prix) دست یافت. پشتکار و استعداد سرشار اندی که موجب دستیابی او به مقام های متعدد در سطح جهان شده بود باعث شد تا در ژاپن به او لقب سامورایی چشم آبی (Blue-Eyed Samurai) داده شود و این در حالیست که اندی چشمانی قهوه ای داشت اما احراز این لقب بخاطر غیر ژاپنی یا بهتر بگویم اروپایی بودن اندی بود، اندی همچنین تنها مبارز سبک k1 بود که از جانب بنیانگذار این سبک آقای Kazuyoshi Ishii به درجه افتخاری سامورائی نایل شد.

متاسفانه این مبارز افسانه ای که پشتکار و استعداد خدادادیش می توانست موجبات رشد و تعالی در ورزش رزمی دنیا را فراهم آورد در آغازین روزهای سن 36 سالگی و پس از طی چند دوره درمان در تاریخ (August 24, 2000) به بیماری (leukemia) سرطان خون، زندگی سراسر مبارزه خود را بدرود گفت و در آخرین مبارزه زندگی خود مغلوب دست قدرتمند سرنوشت گردید. در مراسم تدفین او در ژاپن بیش از 12000 نفر شرکت کردند که شامل اعضای کالج های مختلف، دوستان، قهرمانان و دوستدارانش بودند، خاکستر او پس از سوزاندن جسمش در مقبره (Hoshuin) در شهر توکیو نگهداری میشود.

روحش شاد یادش گرامی

عناوین ثبت شده:
K-1 GRAND PRIX '97, '98 Finalist
K-1 GRAND PRIX '96 Champion
Karate World Cup '93 Finalist
Karate World Cup '92 Champion
W.K.A.World & Eruopean Muay Thai Super Heavyweight Champion
W.M.T.C.Super Heaveyweight Champion
U.K.F.World Super Heavyweight Champion
K-1 : 47 Fights 37 Wins 9 Losses 1 Draw 21(T)KOs